ARCH.

 

Pronk Producties lanceert archeologisch magazine ARCH.
EEN BLAD MET KLOTEN

 

Laten we maar gelijk met de deur in huis vallen: het werd tijd voor een nieuw archeologisch magazine. Althans, dat vonden wij van Pronk Producties. En uit de overweldigende reacties vanuit het veld mogen we concluderen dat we niet de enigen zijn. Sterker nog: archeologie is hot and happening. Onder (semi-)professionals en geïnteresseerden in cultuurhistorisch erfgoed. Maar waar lees je tegenwoordig nog écht interessante artikelen over bijzondere vondsten in Nederland en Vlaanderen? En waar kan je als hobbyist je verhaal kwijt? Juist. Daarom hebben wij op vrijdag 12 mei 2017 ons nieuwe ‘blad met kloten’ ARCH. magazine gelanceerd.

ARCH. magazine
ARCH. biedt een podium aan álle liefhebbers. Want dat is wat wij misten, maar onze doelgroep blijkbaar ook. Verwacht geen pretentieuze artikelen, maar mooie bijdragen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Zolang ze maar de ‘diepte’ in gaan. ARCH. maakt archeologie toegankelijk en werkt daarom alleen samen met bevlogen onderzoekers en particuliere speurders.

Blad met kloten
In de eerste uitgave van ARCH. belichten we onder meer de eetgewoonten van de Minderbroeders in ‘s-Hertogenbosch, de munten van Geldermalsen - Stationslocatie en het nieuwe meldpunt voor kleine archeologische vondsten Portable Antiqities of The Netherlands (PAN). En de Middeleeuwse klotendolk. Een blad met kloten dus.

Kortom, ARCH. werpt een frisse blik op de oudheid in woord en beeld.

Abonnement?

Ben je geïnteresseerd in een abonnement op ARCH. of wil je abonnement cadeau geven? Je kan een abonnement à € 25,00 (4 uitgaven) bestellen door je in te schrijven via de abonneepagina.

Word lid van de ARCH. community

ARCH. heeft een eigen (besloten) community op Facebook, bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in archeologie en cultuurhistorisch erfgoed. Een plek waar je gelijkgestemden ontmoet en interessante nieuwtjes kunt delen. Meld je aan!

Colofon

ARCH. magazine is een uitgave van Pronk Producties en verschijnt 4 x per jaar. 

Uitgever & hoofdredacteur
Pieter Pronk

Eindredactie
Lonneke Voets - GETECKELD - interactieve communicatie

Vormgeving
Wim IJff - Wimzelf

Fotografie
Peter van Hoof (cover)
VLA Fotografie